Защо колата ми гори масло?

Искаме още в началото да предупредим, че е малко вероятно напълно да предотвратите изгарянето на масло в двигателя. Ако двигателят гори масло, то тогава първо трябва да разберете каква е степента на разхода на масло в двигателя. Всичко зависи от типа, но стандартните ДВГ средно потребяват от един литър до три литра на 10 хиляди километра. Ако имате такива показатели, тогава е рано да се притеснявате, защото подобна консумация на масло се счита за нормална. Ако е повече обаче, тогава вече има проблем и трябва да потърсите решение. За съжаление може да има множество причини за голямото горене на масло от страна на двигателя, но съществува и вероятност за баналното протичане от маслените уплътнения, поради нискокачествените филтри. Но сега ще разгледаме всички възможни варианти, поради които двигателя гори масло и как да се справим с този проблем.

 

 

Двигателя гори масло, как да го определим?

Определянето на това дали двигателя гори масло или не, не е трудно. При подобно горене, от изпускателната тръба излиза сивкав дим (вижте снимката). Много хора смятат, че черният дим показва доброто изгаряне в двигателя, но всъщност става дума за нарушено впръскване на горивото. Ако забележите сивкав дим, трябва да знаете, че в двигателя има изгаряне на масло и обърнете внимание на ауспуха. Ако има горене, в краищата на изпускателната тръба се появява мазно черно петно. Много по-трудно е да разберете защо двигателя гори масло. Без да отворите двигателя е трудно да разберете точната причина за горенето на смазка в двигателя. Но преди да отворите мотора се препоръчва изпробването на специалната добавка Xenum Oil stop anti-oil burn, която е специално разработена за износени двигатели. Напомняме, че няма да можете напълно да избегнете изгарянето на масло! Това е просто невъзможно, тъй като то работи в горивната камера, където се извършва детонацията на горивото. Постоянно ни питат кое двигателно масло ще гори по-малко. Отговорът е прост - вискозните масла горят по-малко, но ако консумацията е много голяма, то подобна течност няма да ви помогне много. Важно е също така да запомните, че количеството изгаряне на масло в двигателя зависи до известна степен от стила на шофиране. Като правило, колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малко масло гори, както и други течности. Трябва да се помни също, че всеки ДВГ е уникален по своята конструкция и параметри и консумира гориво и смазочни материали с различен апетит. Нека да разгледаме причините, поради които двигателя гори смазка и как да намалим разхода на масло в двигателя.

 

Защо двигателя гори масло?

1. Неправилно подбраната смазка може да увеличи нейния разход. Течностите с нисък вискозитет ще се застояват в цилиндрите и ще изгарят, а смазочните материали с висок вискозитет пък ще образуват плътен филм и горният им слой ще изгаря. Всеки ДВГ е индивидуален, във всеки случай изборът на масло е важна и отговорна задача. Ако нямате знания и опит, по-добре е да се насочите към професионалист при избора на масло. Преодоляването на трудността е лесно и просто трябва да замените течността с по-подходяща за вашия автомобил. В този случай се изисква да обърнете внимание не само на вискозитета на закупената течност, но и на допустимите отклонения, а също е необходимо и да вземете предвид годината, пробега, марката, размера на двигателя на вашия автомобил и т.н. Познавайки всички тези параметри, можете да изберете най-добрия вариант за вас. Смяната на синтетиката със полусинтетика често може да намали консумацията. Не трябва да се страхувате, защото не би следвало да има вреда за мотора.

2. Износените уплътнения на клапаните. Подмяната на уплътненията не е много трудна задача, а също и цената на тази процедура по правило е доста поносима. Изгарянето на масло в двигателя може да бъде значително намалено. Уловката е, че тази неизправност е трудна за откриване. Ако сте запознати с компресията, тогава имате шансове. Но дори компресията не винаги точно определя износени ли са уплътненията или не. Можете с точност да разберете след смяната на съответните елементи.

3. Износени бутални пръстени. Разбира се, буталните пръстени трябва да се сменят, но тази процедура включва отваряне на двигателя и най-вероятно това ще доведе до скъп ремонт. Преди ремонта си струва обаче да опитате и друг трик. За целта отидете на магистралата и изминете 25-30 километра, увеличавайки оборотите на двигателя. Можете също така да закупите и добавки за моторно масло, които са специално предназначени за такива случаи.

4. Износване на двигателя. Ако настъпи износване, тогава малко зависи от нас. Трябва да знаете, че единственият начин да помогнете на своя двигател е като го наблюдавате и се грижите за него. Грижата за ДВГ предполага - навременна смяна на всички консумативи: масло, филтри и т.н. Всяка драскотина или деруга по цилиндрите влияе върху разхода на масло в бензиновия двигател и в дизеловия двигател, тъй като смазочният материал запълва тези драскотини и не изтича от тях, в следствие на което напълно изгаря. Най-интересното е, че именно тези драскотини могат да повлияят много силно върху изгарянето. Драскотините възникват поради попадане на прах и мръсотия в „сърцето“ на Вашия автомобил, поради използването на нискокачествени филтри. Изгарянето в този случай не може да се увеличи веднага, а двигателят се износва постепенно.

Временно решение на проблема е отговора на въпроса, кое двигателно масло гори по-малко? Вече казахме, че това е смяната с по-вискозна течност.

 

5. Високо налягане на картерните газове или излязлата от строя турбина или компресор. Турбината или компресорът е много скъпа част и много капризна по отношение на количеството моторно масло. Тъй като турбината не спира веднага след изключване на двигателя, некачественото масло или малкото количество предизвиква дефицит на масло, което води до повреда на турбината или компресора. Високото налягане в картера често се среща при употребяваните автомобили. Разбира се, можете да поправите турбината или да купите нова, но това е много скъп ремонт. Решението в такива случаи е да се следи нивото на маслото, както и да се купуват висококачествени смазочни материали от онлайн магазина на T-Auto.

 

Определете без да отваряте двигателя защо той гори много масло. Но винаги можете да предотвратите или поне да отложите скъпите ремонти на двигателя. А това е съвсем просто за изпълнение, което се свежда до закупуване на висококачествени двигателни масла и филтри и просто внимателно да се отнасяте с автомобила си.

Може да харесате още

Блог Меню 0 лв.
Нагоре